Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9004050512   Les altes capacitats en el marc de l'escola inclusiva
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   5/2/2021 - 25/4/2021 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   SG de Planificació i Gestió d'Educació Inclusiva
  
  
  
Tipus activitat   DAC Les altes capacitats en el marc de l'escola inclusiva
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Curs d'iniciació per a l'atenció a l'alumnat que presenta altes capacitats intel·lectuals. Es planteja dins del marc de l'educació inclusiva, i té a veure amb la capacitat dels sistemes educatius d'oferir una educació eficaç i de qualitat per a tot l'alumnat, amb la voluntat d'oferir-la en entorns comuns i compartits. L'adopció de mesures d'atenció educativa per a aquests alumnes es fonamenta en el principi d'equitat i d'igualtat d'oportunitats.
A tot aquest alumnat, la resposta educativa ha d'ajudar-lo en la seva maduració personal, cognitiva i social. Cal tenir clars els conceptes, saber detectar les necessitats a partir d'indicadors, valorar-les, reconèixer perfils i adoptar conjuntament la millor resposta educativa en el marc de l'entorn educatiu ordinari.
Complementàriament al treball dels professionals hi ha la col·laboració amb les famílies.
  
Objectius   - Situar les intervencions amb els alumnes amb altes capacitats en el marc de l'educació inclusiva.
- Reflexionar sobre la importància de dotar aquest alumnat dels ajuts necessaris per a una maduració cognitiva, emocional i social equilibrades.
- Conèixer els trets identificadors de les altes capacitats per detectar-los i valorar-los adequadament.
- Situar els diferents perfils que pot presentar l'alumnat amb altes capacitats en alguns dels models interpretatius existents.
- Descobrir els mites i estereotips existents que dificulten o ignoren les necessitats de suport educatiu.
- Disposar d'estratègies per atendre l'alumnat en l'entorn ordinari.
- Conèixer recursos existents.
  
Continguts   - L'educació inclusiva. Marc teòric i conceptual de les altes capacitats intel·lectuals. Característiques que presenta l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals.
- Desfent mites i estereotips sobre les altes capacitats intel·lectuals. Paper dels docents i especialistes.
- De la detecció inicial a la valoració psicopedagògica. L'assessorament i l'orientació psicopedagògica. El paper dels docents i dels especialistes, tant de centre com d'EAP.
- El context escolar i familiar en l'atenció a l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals. Equips directius, equips docents i tutors. Cap a una intervenció compartida.
- Propostes i models d'intervenció a l'aula.
- Una modalitat d'intervenció global en el marc de l'escola inclusiva a l'educació primària i a secundària.
- El desenvolupament de la creativitat i de la motivació per la feina.
- Els recursos per atendre l'alumnat amb altes capacitats
  
Observacions   El funcionament del procés d'inscripció i d'altres aspectes relacionats amb les activitats de formació es pot consultar a la pàgina d'.
  
Formador/a   Mònica Fernández Díaz
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones participants i formadores en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
- Participació activa als fòrums.
- Aprofitament i transferència immediata d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.

  
Requisits de  certificació   - Tenir una avaluació positiva de les activitats de participació i de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
- Tenir una avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
- Haver complimentat el qüestionari de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat de tots els nivells educatius.
En el procés d'adjudicació de places per a aquestes activitats, en primer lloc s'atendran les peticions prioritzades.
  
E-mail   ensadi@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent